به عنوان مثال، کمپین های خودرویی شیپور را می توان یک کمپین تبلیغاتی تاثیرگذار و موفق نامید. آنها به صورت مشخصی از همه رسانه ها برای القای شعارهایی نظیر “یک معامله شیرین” استفاده نمودند که تعداد نصب و استفاده از نرم افزارشان را تا حدود بسیار زیادی بالا برد.

کمپین تبلیغاتی، مثل برنامه‌ریزی برای سفر یا چیزی شبیه آن نیست. کمپین‌های موفق می‌بایست بر اساس تحقیقات دقیق، متفکرانه و متمرکز بر جزئیات باشد و نباید بر اساس یک ایده کلی اجرا شود.

برنامه‌ریزی کمپین تبلیغاتی با درک شما از وضعیت کسب‌وکارتان در بازار آغاز می‌شود و با بررسی دقیق کلمات مورداستفاده در تبلیغات ارائه‌شده پایان می‌یابد.

به یاد داشته باشید که برنامه شما برای کمپین بازاریابی نباید یک برنامه کاملاً قطعی و از پیش تعیین‌شده باشد و مانند زندان شما را در خود زندانی کند. شما می‌بایست در هر مرحله از کمپین‌های تبلیغاتی، اقدام به اصلاح و بازیابی بعضی از بخش‌ها کنید، زیرا هیچ ایده‌ای کاملاً منطبق بر واقعیت روی نخواهد داد. اما، همیشه می‌بایست بر پیاده‌سازی صحیح و بر اساس برنامه اولیه و یا برنامه اصلاح‌شده، پایبندی داشته باشید. البته اگر می‌خواهید رشد قابل‌توجهی را تجربه کنید!

در بخش زیر، روش‌هایی برای اجرای کمپین را مشاهده خواهید کرد: (که البته در هر کسب‌وکار به‌صورت اختصاصی برنامه‌ریزی می‌شود و مطالب زیر تنها سرنخ‌های اصلی موضوع هستند)

محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد .  در حالت کلی به محتوایی سئو شده می گوییم که در آن سئو برای کلمه کلیدی مورد نظر رعایت شده باشد و همچنین اصول نگارشی در نظر گرفته شده باشد و  محتوای یونیک و دست اول رو در خود گنجانده باشد .ما در این مقاله عنوان های مهم را دسته بندی کردیم و با هم به بررسی آن ها می پردا.
۱- سئو محتوا برای کلمه کلیدی مورد نظر

اولین کاری که قبل از نوشتن مقاله باید انجام بدیم . کلمه هدف رو شناسایی کنیم . کلمه هدف کلمه ای هست که می خواهیم با جست و جوی آن کلمه سایت ما در نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شود .

مشخص کردن کلمه کلیدی کار آسانی نیست و شما باید بررسی کنید و میزان جست و جوی کلمه هدف و همچنین سختی رقابت کلمه هدف رو مورد بررسی قرار بدید . سپس اقدام به انتخاب کلمه ی هدف کنید.

توصیه ما به شما سئو کاجی ها استفاده از کلمات کلیدی چند سیلابی برای سئو هست . درست است که کلمات تک سیلابی سرچ بالایی دارند ولی رقابت خیلی سختی خواهید داشت و شاید اصلا به صفحه اول نرسید
۲- در عنوان، تگ H2 و محتوا ، از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده نمایید.

برای اینکه شما به گوگل بفهمانید که کلمه ی کلیدی مورد نظر شما چیست حتما باید در عنوان و تگ H2  و همچنینی در محتوای مقاله از کلمه کلیدی مورد نظر و همچنین از کلمه مترادف استفاده نمایید.
۳- محتوای دست اول بنویسید.

گوگل به محتوای جدید کاملا حساس هست. همیشه محتوای دست اول و یونیک بنویسید و محتوای کپی شده مانند زامبی سایت شما را نابود می کند. محتوای دست اول ۷۵ درصد راه تولید یک محتوای سئو شده هست.
۴- محتوای بلند بنویسید.

محتوایی که می نویسید سعی کنید همیشه بلند باشد تحقیقات نشان داده هست که محتوای بلند همیشه رتبه ی بهتری در گوگل می گیرد. می دانید چرا؟ محتوای بلند محتوای زیادی را در خود گنجانده هست و گوگل علاوه بر عنوان محتوا به توضیحات محتوا هم ارزش می دهد و در نمایش نتایج جست و جو حتی محتوای نوشته ها را بررسی می کند و در صورت تطبیق به عنوان جست و جو سایت شما را در نتایج جست و جو می آورد و در این حالت محتوای شما کلیک بیشتری می خورد و CTR بهتری می گیرد و رتبه شما در گوگل بهتر می شود.
۵- از تگ های H1 , H2 , H3 , … استفاده کنید

استفاده از تگ ها در محتوا بسیار موثر هست و از تگ ها جهت دسته بندی محتوای خود استفاده کنید همچنین گوگل تگ ها را می خواند و در نتایج جست و جو نشان می دهد و به یاد داشته باشید که تگ H1 همیشه به عنوان محتوا تعلق می گیرد و در توضیحات محتوا از آن استفاده نکنید و همچنین در استفاده از تگ ها ترتیب را رعایت کنید.
۶- همیشه در محتوا از انکر تکست ها استفاده کنید ( لینک سازی داخلی)

بحث در مورد انکر تکست ها بسیار مفصل هست و سعی می کنیم در یک مقاله جدا به بررسی انکر تکست بپردازیم اما به زبان ساده تر می توان همان لینک دهی به وبسایت های مرجع را انکر تکست گفت. به عناون مثال

بک لینک گیری یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو هست ولی به شخصه تولید محتوای سئو شده را مهم تر میدانم

در نوشته بالا ۲ انکر تست به نام های بک لینک گیری و تولید محتوای سئو شده وجود دارد.در این مطلب میخواهیم در مورد یکی از جدیدترین استارتاپ های فروش آنلاین دارو در آمریکا صحبت کنیم، و در انتها نیز ویدیو تبلیغاتی آن را ببینیم که هم جمهوری خواهان و هم دموکرات ها در تبلیغات آن دیده میشود اما قبل از آن.

چند روزی است ویدیو خبری منتشر شده است با عنوان افتتاح اولین داروخانه رباتی از پذیرش نسخه تا تحویل دارو با حضور وزیر بهداشت، جناب اقای دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی.

چیزی که در این ویدیو مشاهد میشود نه پذیرش نسخه است و نه تحویل دارو، بلکه یک سیستم مکانیزه انبارداری AS/RS است.

این ویدیو را میتوانید اینجا ببینید


سیستم های AS/RS که مخفف Automated Storage And Retrieval System می‌باشند، معمولا در ترکیب با سیستم‌های (AGV (Automated Guided Vehicle مجموعه ایده عالی برای انبارداری مکانیزه و پیشرفته ایجاد میکنند.

سیستم های AS/RS که از دهه 1960 یعنی چیزی در حدود 70 سال پیش وارد مکانیزم انبارداری شده اند در ابتدا برای انبارش کالا و محصولات سنگین مورد استفاده قرار میگرفت اما تکامل فن آوری موجب شد که این سیستم ها برای جابه جایی اقلام کوچکتر نیز توانمند گردند.

اگر ترکیب AS/RS ها و AGV ها نبودند بی شک غول های خرده فروشی اینترنتی دنیا همچون آمازون و علی بابا فلج میشدند و بسیار از کتابخانه های بزرگ دنیا توانایی پاسخگویی به مخاطبین خود را نداشتند.
اما سیستم‌های AS/RS و AGV چیست ؟

به زبان ساده AS/RS ها سیستم تمام خودکار ذخیره سازی و بازیابی کالا در انبارها میباشند و AGV ها وسیله های نقلیه خودران جابه جایی کالا در انبارها.

برنامه‌ریزی هرکدام از این دو سیستم و ترکیب آنها به منظور بهینه سازی در پاسخگویی و داشتن یک انبار چابک و منعطف فرایندی پیچیده و سخت است که اغلب بر دوش الگوریتم فرا ابتکاری، هوش مصنوعی و منطق فازی است.

در ویدیو های زیر چند نمونه از این سیستم ها را مشاهد میکنید:


چه زمانی استفاده از AS/RS توجیه دارد ؟!

استفاده از AS/RS ها زمانی که حداقل یکی از موارد زیر را داشته باشیم منطقی به نظر میرسد :

1. حجم بالایی از کالای ورودی و خروجی در انبار وجود داشته باشد به طور مثال در آمازون در هر ثانیه بیش از 600 ورود و خروج در انبارهای آن رخ میدهد.

2. فضای انبارداری کافی نیست و محدود است بنا بر این نیازمند استفاده از فضای انبار در ارتفاع هستیم.

3. کالای نیازمند انبارداری یک کالای حساس و گران قیمت است و لذا نیازمند دقت بالایی در ذخیره سازی و بازیابی آن در انبار هستیم و یا به علتی سنگینی بیش از حد برای انسان آسیب رسان است.

حالا با توجه به همه موارد فوق، بیاید با هم پرتقال فروش را پیدا کنیم.

احتمالا یا در مکانی که داروخانه تمام رباتیک تاسیس شده است فضای کافی برای انبارداری وجود نداشته است یا صف های عریض و طویل برای دریافت دارو تشکیل شده است. شاید هم انقدر این داروها حساس هستند که لازم بود این هزینه صورت گیرد و این ربات جایگزین نیروی انسانی شود که دنیا کار براش فراوان وجود دارد و مانده است کدام را انتخاب کند.

مطمئن هستم شما پاسخ سوالات بالا را قطعا بهتر از من میدانید متوجه خواهید شد کدام بیمه هزینه بیشتری رو تقبل میکند و اگر بیمه شما داروی مورد نظر را پوشش ندهد یا اصلا بیمه ای نداشته باشید باز هم این سامانه راهنمایی ها و راهکارهای مفیدی در این خصوص به شما ارائه میدهد.

4. اگر اولین خرید را انجام میدهد یا مشتری دائم یک داروی خاص هستید همانند دیجی کالا و بامیلو خودمان تخفیف ویژه ای دریافت خواهید کرد.

5. پرداخت را آنلاین و در منزل انجام میدهد و در زمانی که مطابق با برنامه شماست به داروخانه مورد نظر میروید و داروی مدنظر خود را دریافت میکنید.


توصیه میکنم حتما سری به وب سایت این استارتاپ فروش آنلاین دارو بزنید و بخش سوالات رایج را بخوانید. به سوالات جالبی پاسخ داده شده است مانند این سوالات:

منبع درآمدی شما از کجاست ؟

آیا کار شما قانونی است ؟

آیا این سامانه پولی است یا در آینده پولی خواهد شد؟

چرا جنسیت را در ثبت نام میپرسید ؟

کارت مجازی هیپو چیست ؟

اگر دکتر ما داروی برند نوشته باشد آیا ما میتوانیم دارو ژنریک خریداری کنیم ؟

چرا قیمت های دارو نسبت به ماه قبل تغییر میکند ؟

چرا بعضی داروخانه ها با این سامانه کار نمیکنند ؟

آیا هیپو داروهای حیوانات خانگی را هم پوشش میدهد ؟

بهتر هست انکر تسکت ها در حالت بلد و یا ایتالیک قرار بگیرند تا گوگل متوجه آن ها شود.در یک گروه، اعضا فکر می کنند که آنها فقط به دلایل اداری یک گروه را تشکیل داده اند و مسؤولیتی در قبال بقیه ی اعضا ندارند. اما اعضای یک تیم استقلال همدیگر را به رسمیت می شناسند و درک می کنند که اهداف فردی و تیمی تنها با حمایت و کار جمعی به بهترین وجه محقق می شود. همچنین اعضای تیم وقت خود را در جنگ بر سر مسائل سطحی تلف نمی کنند.

2. مالکیت اهداف و ارزش ها

اعضای یک گروه تنها بر کارکرد فردی خود تمرکز دارند، چرا که به اندازه ی کافی در تبیین و برنامه ریزی اهداف گروهی مشارکت نداشته اند. اما در یک تیم، اعضا احساس مالکیت نسبت به شغل و واحد خود دارند، زیرا خود را متعهد به اهداف ارزش-محور و مشترکی می دانند که در تعریف و استقرار آنها نقش داشته اند.

3.خلاقیت و همکاری

در یک گروه، به جای آنکه از اعضا پرسیده شود که بهترین راه حل چیست، به آنها گفته می شود که چه کاری باید انجام دهند. به این صورت پیشنهاد دادن و خلاقیت مورد تشویق قرار نمی گیرد. اما در یک تیم، اعضا از طریق استفاده از استعداد شخصی، دانش و نوآوری خود، در فعالیت ها مشارکت داشته و به تحقق اهداف تیمی کمک می کنند.

4.اعتماد

اعضای یک گروه به انگیزه های همدیگر بدبین هستند، چرا که از نقش همدیگر در گروه اطلاع کافی ندارند. بیان نظرات یا مخالفت ها تفرقه انگیز یا غیرمفید تلقی می شود. اما در یک تیم، اعضا در فضای اعتماد کار می کنند و برای بیان افکار و احساسات خود و همچنین اظهار مخالفت با نظر دیگران تشویق می شوند. اصولاً در تیم از سؤال کردن و ایراد گرفتن استقبال می شود.

5. فهم مشترک

در یک گروه، افراد آنقدر در صحبت کردن محتاط هستند که فهم منظور اصلی آنها مشکل است. اما اعضای یک تیم، صادقانه و روراست پیام خود را منتقل می کنند و برای فهم درست طرف مقابل نیز تلاش می کنند.

6.رشد فردی

در یک گروه، اعضا به اندازه کافی آموزش دیده اند، اما در پیاده سازی دانسته های خود توسط سایر اعضا و مدیران خود ناتوان هستند. در مقابل، اعضای یک تیم تشویق می شوند که دائماً مهارت های خود را توسعه و بهبود دهند و از آنها در انجام شغل خود استفاده کنند. آنها مشاهده می کنند که از حمایت تیم در این راستا برخوردار هستند.

7.حل اختلافات

در یک گروه، اعضا خود را درگیر مناقشات و اختلافاتی می بینند که از نحوه ی مواجهه ی صحیح با آنها اطلاع ندارند. مدیر گروه نیز از مداخله در این امور خودداری می کند، تا روزی که اوضاع بحرانی شود و خسارت بزرگی به سازمان وارد آید. اما در یک تیم، اعضا درک می کنند که اختلافات، جزئی طبیعی از مناسبات انسانی هستند. از نظر آنها، اختلافات و بروز بحث ها، موقعیتی برای رشد افکار و نوآوری ها هستند و تلاش می کنند تا آنها را به طور سازنده و سریع رفع نمایند.

8.تصمیم گیری

جمعی اعضای یک گروه ممکن است در تصمیماتی که تمام گروه را تحت تأثیر قرار می دهد، مشارکت نکنند. گاهی انطباق و پیروی کردن از رهبر گروه، بیش از حصول نتایج مثبت برای آنها اهمیت می یابد. اما در یک تیم، همه در اتخاذ تصمیم ها مشارکت می کنند و در عین حال می دانند که در صورت عدم توافق یا در شرایط اضطراری، رهبر تیم حرف آخر را می زند.

9.رهبری مؤثر

در یک گروه، اعضا میل دارند در محیطی کار کنند که ساختار مشخص و قواعد سختی برای کارکنان وجود نداشته باشد. رهبران نیز ترجیح می دهند به جای سرکشی به امور و صحبت با افراد، آنها را از پشت میز خود هدایت کنند. اما محیط کاری یک تیم ساختاریافته است و هر کس مرزهای خود را می شناسد و می داند که از چه کسی باید اطاعت کند. رهبر تیم استانداردهای بالا و البته مورد توافق طرفین را تعیین می کند و اعضا به طور فعال و با رغبت استاندارها را رعایت کرده و با رهبر خود همکاری می کنند.
در حالیکه هیچ نشانه ای از کمر درد نداشته اید به یکباره غافل گیر می شوید. در حال تماشا تلویزیون بوده اید و زمانی که خواستید بلند شوید " آخ" درد شدیدی را در کمر احساس می کنید. آیا کسی به شما شلیک کرد ؟ پس چرا صدایش را نشنیدید؟!چند روز پیش در حال مرور سریع یک مقاله جدید و جالب در حوزه تخصصی استراتژی بازاریابی از یک مجله بسیار معتبر بودم. در ابتدای این مقاله فرایندی با عنوان "فرایند بازاریابی" که ارتباط بخش های مختلف بازاریابی، ورودی و خروجی آنها را به خوبی نمایش میداد، جلب توجه میکرد. نکته ای که بیشتر برایم جالب بود، زمان انتشار رفرنس این فرایند بود، سال 1984. دقت کنید یعنی چیزی فراتر از سه دهه پیش.

اینکه وجود دارند اصول و ابزارهایی در بازاریابی که در بازه های زمانی مشابه و حتی قبل تر از آن منتشر شده ولی همچنان کاربردی و مهم هستند، یک موضوع جدیدی نیست، اما در باور و نگاه من فرایند ها در حال تغییر و به روزرسانی میباشند. اینکه یک فرایند بعد از سه دهه همچنان کارا، صحیح و منبع باشد نشان دهنده عمق جامعیت، فراگیری و دقت آن است.

در خصوص این فرایند توضیح خواهم داد، اما قبل از آن اجازه بدهید موضوعی را مطرح کنم. حتما شما هم مانند من متوجه رشد فزاینده سمینارها، دورهمی ها، هم نشینی ها، در مسیرها و غیره در چند ماهه اخیر شده اید، که اکثر آنها محوریت خود را بر دیجیتال مارکتینگ و واکنش ما به بحران های کنونی کشور بنا نهاده اند.

بر خلاف انتقادهای بسیار تند و در مواردی زشت و زننده، معتقد هستم اینکه در این مراسم ها شرکت بکنیم یا خیر _همانگونه که تئوری انتخاب میگوید_ در انتخاب و اراده ماست. من هم مانند بسیاری، آنهایی را که برایم معتبر و جذاب می آمدند را انتخاب کرده ام و هیچگاه دست خالی برنگشته ام، حتی اگر نکته ای هر چند کم و کوتاه بر دانش اندک خود افزوده باشم. اما موضوعی که برایم عجیب است، این است که سخنرانان، سخت کوشانه تلاش خود را بر این موضوع استوار کرده اند که بیان کنند مطلب در حال ارائه آنها، نوین ترین، به روز ترین و جدید ترین، نگرش و دانش موجود در آن حوزه است. بله در اغلب موارد اینگونه است اما در مواردی نیز اینگونه نیست و این تنها دیدگاه آن سخنران محترم است.

جالب تر آنکه در مواردی که حتی مطلب نیز واقعا به روز و نوآورانه است، گویا وجود مخاطبینی که تحت تاثیر فشارهای گروهی با گفتن جملاتی همچون "این ها در ایران قابل اجرا نیست" یا "اینجا ایران است و فرمول خاص خودش را دارد" بخش انکار ناپذیری از این مراسم ها شده اند.

گرچه همانگونه که پیش تر گفتم، قدیمی بودن و جدید بودن ملاک نیست بلکه ملاک کاربردی بودن و منطبق بودن بر چالش های جدید و منعطف بودن در پاسخگو بودن به نیاز های کنونی است حتی اگر فرایندی باشد مطلق به سه دهه پیش.
مقدمه : درباره نویسنده

به فرایند برگردیم، پروفسور بنسون شاپیرو، استاد مدیریت فروش و استراتژی بازاریابی در دانشگاه هاروارد است، که پس از اخذ مدرک لیسانس شیمی در دانشگاه میشگان به دانشگاه هاروراد رفت و در هر سه مقطع فوق لیسانس، دکترا و پروفسورا در حوزه بازاریابی و کسب و کار از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد.

پرفسور بنسون شاپیرو، مشاور بیش از 300 شرکت از شرکت های کوچک و استارتاپی تا شرکت چند ملیتی بوده است که علاوه بر تدریس در دانشگاه هاروارد در نزدیک به 160 برنامه آموزشی کاربردی در خارج از دانشگاه هاروارد شرکت کرده است و در طول فعالیت خود 14 کتاب و 19 مقاله منتشر نموده است.

پرفسور بنسون شاپیرو، فرایند بازاریابی پیشنهادی خود را در سال 1984 ارائه نمود که پس از ارائه نسخه جدیدی از آن در سال 1985 تا کنون دست نخورده باقی مانده است.
بخش اول : چرایی ؟

بر اساس نظر پیتر دراکر، محقق نامدار مدیریت، "هدف از یک کسب و کار، ایجاد و خلق مشتری است" اما یک دهه بعد پروفسور تئودور لویت ، استاد دانشگاه هارواد این جمله را اینگونه بهبود بخشید " هدف از یک کسب و کار، ایجاد و خلق مشتری و نگهداری آن است" که دستیابی به آن نیازمند "متمایز بودن در آنچه انجام میدهد و نحوه انجام آن است" . اما شرکت و سازمان ها چگونه میتوانند این کار را انجام دهند؟ بنسون شاپیرو، در "فرآیند بازاریابی"، با نشان دادن رابطه میان شش عنصر کلیدی فرآیند بازاریابی مشتری محور به پاسخ این پرسش کمک می‌کند.
بخش دوم : اجزای مختلف فرایند بازاریابی

شاپیرو بخش‌های فرآیند را به شرح زیر تعریف کرده است و من نیز تلاش کرده ام که ابزارهای نوین را در قالب این فرایند بیان کنم

    شکل‌گیری استراتژی بازاریابی (Marketing strategy formation)

در این بخش بایستی اهداف کلی و بلند مدت و همچنین ت و رویکرد پایه ای نسبت به بازار هدف، مشخص شوند. این بخش به طور معمول شامل تصمیم‌گیری به منظور ارائه خدمت به گروه‌های مشتری خاص و همچنین بهترین راه برای ایجاد ارزش برای مشتریان در برابر رقبا است. ​

اگر در گوگل بوک کلمه استراتژی را سرچ کنید نزدیک به 124 میلیون عنوان کتاب برخواهید خورد و اگر همین کلمه را در کتابخانه ملی ایران جستجو کنید به عدد بیش از 30 میلیون عنوان کتاب خواهید رسید. خوب طبیعی است که حتی اگر حوصله و پول کافی برای خواندن یک بیستم این کتاب ها را هم داشته باشیم قطعا وقت کافی اش را نداریم.

بله من هم موافقم، برای کسب دانش در خصوص یک موضوع لزومی ندارد که تمام کتاب های عالم را بخوانید اما اگر فقط چند عنوان کتاب در خصوص تفکر استراتژیک مطالعه نموده باشید به احتمال بسیار زیاد با من موافق خواهید بود که پراکندگی گسترده ای در خصوص این موضوع وجود دارد.

اما خبر خوش اینکه لقمه راحت تری هم هست، خانم اندریا اووانس، نویسنده برجسته مجله هاروارد بیزنس در مقاله خودش بعد از بررسی تقریبا تمامی تاریخچه استراتژی و تئوری های صاحب نظران این موضوع بیان میکند به طور کلی سه تفکر استراتژی بیشتر وجود ندارد و هر کسب و کار موفقی که میبینید یک یا دو یا هرسه این استراتژی ها را اجرا کرده است و هر کسب و کار شکست خورده ای که میبینید از نداستن و اجرا نکردن حداقل یکی از این سه تفکر ضربه خورده است. اما این سه تفکر استراتژیک چیست ؟؟ بروید اینجا و جای تمام کتاب های که وقت نمیشود آنها را خواند این مقاله را دقیق و با صرف زمان و هیجان بخوانید . البته دقت کنید که تفکر استراتژیک با تحلیل و برنامه ریزی استراتژیک متفاوت است و این سه رویکرد، سه تفکر استراتژیک پایه ای و اساسی است. من در اینجا نمونه کاربردی یکی از این تفکرات رو توضیح داده ام

ستون فقرات از تکه های استخوانی روی هم ، به نام مهره ساخته شده است. این مهره ها سبب می شود که ما بتوانیم سر و کمر خود را بالا نگه داریم.

در درون مهره ها رشته های عصبی و نخاع قرار دارند. این رشته های حساس ، وظیفه انتقال پیام های از عصبی از مغز به اندامهای بدن و بالعکس را برعهده دارند. این مهرهای سخت همچنین وظیفه محافظت از این رشته های عصبی را بر عهده دارند.

در بین هر دو مهره ، غضروف های واشر مانند نرم و منعطفی قرار دارند که به آنها " دیسک می گوییم. دیسک ها به ما کمک می کنند تا هم فشارها را تحمل کنیم و هم براحتی برای انجام کارهای روزمره خم بشویم.
دیسک کمر چگونه اتفاق می افتد؟

به دلایل زیادی از جمله فشار زیاد به مهره های کمر ، قرار گرفتن در یک وضعیت غیر طبیعی و به مرور به دیسک ها فشار وارد می شود و ممکن است بخشی از یک دیسک از بین مهره ها بیرون بیاید.

بخش بیرون زده دیسک به نخاع و اعصاب اطراف آن برخورد می کند و سبب تحریک آن و احساس درد یا بی حسی و در اندامهای بدن کنیم.

بسته به اینکه کدام دیسک بیرون رفته باشد و به کدام اعصاب برخورد کند این درد می تواند در کمر ، دست ، شانه و یا پاها احساس شود.

شدت درد می تواند در حدی باشد که زندگی طبیعی فرد را تحت تاثیر قرار بدهد و در مواردی حتی کنترل ادرار را برای فرد سخت و مشکل کند.

درد کمر معمولا در حالت فعالیت بیشتر می شود و در زمان استراحت کمتر می شود.
10.تعهد

اعضای یک گروه تعهد و انگیزه ای برای رسیدن به کمال یا کسب افتخار ندارند. سطح کارآیی افراد همیشه متوسط است و تغییر و تحولات اعضای گروه نیز زیاد است، چرا که نیروهای با استعداد متوجه می شوند که اولاً توقعات شخصی آنها برآورده نمی شود، ثانیاً چیزی از دیگران یاد نمی گیرند و رشد نمی کنند، و ثالثاً همکاران آنها بهترین ها نیستند. اما در یک تیم، تنها افرادی استخدام می شوند که میل به اوج گرفتن و کمال دارند. دیگران لحظه شماری می کنند تا استخدام شده و وارد تیم شوند. در یک تیم، اعضا در محیطی هماهنگ همکاری می کنند و از این موقعیت برای رشد خود نیز استفاده می کنند. شما نیز سعی کنید از گروه هایی که در آن عضو هستند (در محیط کاری، محیط علمی و غیره) تیم هایی بسازید تا سریعتر و بهتر به اهداف جمعی و فردی خود برسید.جک ما شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین رهبران توانمندساز باشد. او با ایجاد شرکت‌هایی که به روابط و رفاه توجه می‌کنند ، فرهنگ سازمانی‌ای را تبلیغ می‌کند که مشارکت را جشن می‌گیرد و با ایجاد انعطاف‌پذیری روابط مشترک ایجاد می‌کند.

رهبران توانمندساز می‌توانند رهبران کارآفرین را به روش‌های جالبی تکمیل کنند. تمرکز آن‌ها در مربیگری کارکنان موجب می‌شود تا بتوانند به رشد فردی کارکنان کمک کرده و از این طریق بسیاری از مشکلات سازمانی را کاهش دهند.  در طی فرایند رشد و نوآوری، رهبران توانمندساز  آن هایی هستند که فرهنگ یک شرکت را سالم نگه داشته و به شرکت کمک می‌کنند تا در حالی که روندهای جدید را پشت سر می‌گذارد، ریشه فرهنگی مستحکمی داشته باشند.

مؤثرترین رهبران توانمندساز، آشکارا کارمندان خود را تشویق می‌کنند که بر اساس غرایز طبیعی خود فکر و عمل کنند ، تا بتوانند نقاط قوت خود را شناسایی کرده و آن را تقویت نمایند. کارمندانی که می‌توانند نتایج را شناسایی کرده و برای خود تصمیم بگیرند ، بسیار با ارزش تر و کارآمدتر از کسانی هستند که همیشه باید برای تأیید یا راهنمایی به مدیر خود مراجعه کنند. گفته می‌شود، رهبران توانمندساز قادر به ارائه بازخورد هستند و از اشتباهات بعنوان فرصتی برای یادگیری کارمندان استفاده می‌کنند. نکته اصلی در نحوه ارائه این بازخوردها نهفته است. با اعمال مربیگری برای توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری بهتر در کارمندان، رهبران این امکان را می یابند که به تدریج و با گذشت زمان بازخوردهای کمتری را به کارمندان ارائه دهند. تقویت فرهنگ بازخورد شفاف به رهبران این امکان را می‌دهد تا به شرکت و کارکنانشان کمک کنند تا به سهولت در دوره های نوآورانه حرکت کنند.
۷- حتما از نوشته در محتوای ویدیویی و صوتی استفاده کنید

اگر از محتوای ویدیویی استفاده می کنید حتما از نوشته در توضیحات استفاده کنید . توضیحات می تواند خلاصه ای کوتاهی از ویدیو و یا فایل صوتی باشد و یا هر محتوایی مرتبط با فایل ویدیویی. این امر هم از نظر سئو محتوایی ارزشمند هست و هم اینکه محتوای ارزشمندی تولید شده است .استیو جابز احتمالاً یکی از شناخته‌شده‌ترین رهبران کارآفرین در جهان است. قبل از اینکه مدیرعامل اپل شود ، دید کارآفرینی جابز باعث شد تا تیم‌های طراحی وی محصولاتی انقلابی ایجاد کنند که ذهن مصرف‌کنندگان را درگیر کرده و روی سادگی و سازگاری کاربر پسند متمرکز شود.

یکی از محققان MIT ، رهبران کارآفرین را کسانی تعریف می‌کند که حباب‌های نوآوری را در شرکت‌های چابک شناسایی می‌کنند. در این نقش‌ها ، آن‌ها با خلق مداوم ایده‌های جدید در مورد محصولات جدید با مدل‌های کسب‌وکاری جدید و سازماندهی ساده ، نوآوری را پیش می‌برند. در همین زمان ، آنها تیم‌هایی را جذب می‌کنند که می‌توانند ایده‌های نوظهور تولید کنند و با پرورش آن‌ها سازمان را به سمت پیشرفت هدایت نمایند.

رهبرانی با سبک رهبری کارآفرینی می‌توانند با استفاده و بهره‌برداری از مهارت و اشتیاق خود به آزمایش ، ریسک‌پذیری و تیم‌سازی نوآوری را در سازمان تشویق کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که رهبران کارآفرین می‌توانند این کار را از دو طریق انجام دهند: پیش بینی نتایج احتمالی و ایجاد انگیزه برای رسیدن به این نتایج و اهداف.

اولین قدم پذیرش مسئولیت در مورد نتیجه نهایی است. چه موفق باشند یا نه ، رهبران کارآفرین اطمینان می‌دهند که هرگونه آزمایشی احتمال شکست دارد و این موضوع به بی‌کفایتی تیم ربطی ندارد. با اعمال چنین رویکردی،  آنها محیطی را تقویت می‌کنند که به طور مؤثر از کارکنان پشتیبانی می‌شود و چشم انداز کارکنان را از تغییر به چالش می‌کشد.

مطمئناً، هیچ تیمی بدون احساس اشتیاق برای رسیدن به هدف و چشم‌انداز مشخص چنین ریسکی را نمی‌پذیرد.  یکی از راه‌هایی که رهبران می‌توانند این احساس تعهد را ایجاد کنند از طریق شیوه‌های معنی‌داری در ایجاد تیم است. به عنوان مثال Spotify جلسات ناهار را ترتیب می‌دهد تا کارمندان را به پیوند دادن به موضوع اصلی شرکت یعنی موسیقی ، ترغیب کند. این حرکات کوچک اما معنادار می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا احساس ارزشمندی و تعامل داشته باشند و به آن‌ها یادآوری کنند که در جهت رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند.
۸- از داده های ساختار یافته برای توصیف محتوای خود به موتورهای جستجو استفاده کنید

در چند سال اخیر داده های ساختار یافته اهمیت ویژه گی پیدا کرده هست در محتوایی که تولید می کنید از داده های ساختار یافته (STRUCTURE DATA ) استفاده نمایید و داده های ساختار یافته می تواند شما را در نتایج جست و جو متمایز کند.
۹- متنی خوانا با اصول نگارشی بنویسید.

تنها نوشتن محتوای دست اول مهم نیست محتوای یونیک شما باید خوانایی و اصول نگارشی را داشته باشد تا نرخ پرش کاربر کاهش یابد. برای ایجاد متنی خوانا می توانید پاراگراف های خود را کوتاه کنید و از حالت BOLD , ITALIC استفاده نمایید. از جعبه پیام ها از فونت های زیبا استفاده نمایید.
۱۰- دسته بندی مطالب را انجام دهیدموضوع اول : گذشته

چند وقت پیش "جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت" بود در سالن همایش های رازی. نمیخوام در این مورد چیزی بگم فقط حال خوبی بهم دست نداد از شدت تکراری بودن، شبیه بودن و پاسخگو نبودن و

اگر "اسنپ" رو به عنوان یک استارتاپ موفق قبول دارید حتما بهتر از من میدونید که "اوبر" بسیار قبل تر از اسنپ شروع کرده بود و موفق بود.
موضوع دوم : حال

شرکت های داروسازی سانوفی فرانسه و شرکت داروسازی نوونوردیسک دانمارک، بی شک بزرگترین شرکت های داروسازی و فعال در حوزه سلامت هستند. این دو شرکت تنها شرکت داروسازی بزرگ دنیا هستند که حتی با وجود تحریم در ایران سرمایه گذاری کردند.

حوزه سرمایه گذاری؟! دیابت.

اگر کمی به موضوعات تحقیقات بازار، ریسک سرمایه گذاری، مفهوم هزینه سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه آشنا باشیم، و از طرفی باور داشته باشیم که این دو غول صنعت داروسازی جهان خیلی خیلی زیاد و شاید بیشتر از ما به این مفاهیم آشنا هستند،این موضوع ساده است که، دیابت موضوع مهمی در آینده سلامت ایران و جهان هست.
موضوه سوم : آینده

یه این آمارها دقت کنید :

    آمار دیابت در ایران 11.3% است. (فانا)
    9% هزینه های بهداشتی کشور صرف دیابت میشوند. (فانا)
    50% درصد افراد دیابتی در ایرانه از بیماری خود بی اطلاع هستند. (فانا)
    مصرف دارو در بیماری دیابت در ایران پایین است. (مدیر کل امور دارو سازمان غذا و دارو ایران)
    پیش بینی شده بیشترین تقاضا و هزینه برای دارو تا سال 2020 مرتبط با دیابت است. (IMS Health)
    در سال 2040 از هر 10 نفر در جهان یک نفر به دیابت مبتلا خواهد بود (مجله اومیست)

نیتجه گیری :

شرکت داروسازی ابوت (Abbott) نزدیک به یک ماه پیش موفق به دریافت تایید بزرگترین سازمان غذا و داروی دنیا (FDA) بر روی اپلیکیشن رصد دیابت خود به نام FreeStyle شده. این اپلیکیشن به کاربران دیابتی اجازه میده میزان قند خون خودشون رو به طور مستمر با گوشی رصد کنند. میتونید ویدیو و توضیحات کامل این گجت کوچک رو در منبع ببینید.

دقت کنید که بیماران دیابتی در حال حاضر باید خون گیری کنن تا بتونن میزان دیابت رو تشخیص بدن و میشه تصور کرد خون گیری روزانه چه حسی رو به بیمار منتقل میکنه و عدم انجام اون چه تاثیری بر روحیه بیمار خواهد داشت.

همیشه یک محتوای سئو شده یک دسته ی مختص به خود را دارد و مطالب و محتوای سایت را دسته بندی کنید . ربات های گوگل در بررسی محتوا به دسته ی که محتوا در آن دارد توجه می کند و اگر محتوای تولید شده برای یک دسته از نظر سئو بالا باشد ، گوگل به اون دسته امتیاز بیشتری می دهد. حتی سایت هایی هستند که در دسته سئو شده اند نه در یک محتوا . بالطبع سئو شدن در دسته بسیار ارزشمند هست تا سئو شده در محتوا .
نتیجه گیری
. تبلیغات

تبلیغات برای بسیاری از کارآفرینان تازه‌کار بسیار ترسناک به‌نظر می‌رسد. کلید تبلیغات موفق، ‌ایجاد فروش و کسب مشتری در ازای مبلغی است که هزینه می‌کنید. پس باید خیلی تحقیق کنید تا بتوانید در تبلیغات خود حرفی بزنید که برای بازار هدف جذاب و انگیزاننده باشد. اگر نتوانید در چند جمله ارزش محصول‌تان را به افراد غریبه نشان بدهید، هیچ‌وقت در تبلیغات موفق نخواهید بود.
تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی می‌تواند یک گزینه پربازده باشد که بسیاری از کارآفرینان از آن اطلاع ندارند. اغلب می‌توانید به جای تبلیغات محض، مبلغی بپردازید و یک برنامه آموزشی کوتاه داشته باشید که درنهایت محصول شما را تبلیغ می‌کند. حتی بسیاری از این برنامه‌ها یک مجری در اختیار شما قرار می‌دهند که سوالات موردنظرتان را می‌پرسد و شما پاسخ می‌دهید. این نوع برنامه‌ها خیلی جذاب‌تر است و باعث فروش بیشتر می‌شود.
تبلیغ در مجلات و رومه‌ها

اگرچه اشتراک افراد در رومه‌ها در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اما هنوز هم گزینه ارزشمندی برای جذب مشتریان جدید است. اگر بازار هدف‌تان افراد ۵۵ سال به بالا هستند، شاید ترجیح دهید که در رومه‌های محلی یا نشریات تخصصی تبلیغ کنید، زیرا مصرف‌کنندگان قدیمی‌تر هنوز برای کسب اطلاعات به آن‌ها تکیه می‌کنند.
تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در رسانه‌های آنلاین شاید بیشترین بازده را داشته باشد. البته به نوع خریداران شما بستگی دارد. در اینستاگرام و سایت‌های مختلف تبلیغ کنید تا ببینید کدام بازده بیشتری دارد.فکر نکنم تو هیچ دوره ای به این میزان با تنوع محصول و انتخاب مواجه بوده باشیم؛ الان اگر بخوای تصمیم بگیری یه خرید کوچیک مثل ماست از آقای حسینی! سوپری سرکوچه داشته باشی با انبوهی از ماست ها (برندها، درصد چربی، پروبیوتیک و .) مواجه میشی و شاید اون حجم از سلولی که باید به کار بندازی تا ماست انتخاب کنی مساوی باشه با میزان سلولی که چند سال پیش باید برای امتحان محاسبات عددی به کار مینداختی!

من به شخصه احساس می کنم آماده گی این تصمیم گیری ها رو نداشته باشم، باید ذهنمون تمرین بدیم وگرنه انتخاب های اشتباهی خواهیم داشت. این فقط گوشه ای از مشکل این روزهای ماست. شاید مشکلات قدیمی تر باعث شدن که ما به اونها فکر کنیم و این مسائل جدید که شاید هنوز تو تشخیصش هم دانشی نداشته باشیم رو اصلا" نبینیم.

مصداق بارز این جریان قسمت اکسپلور اینستاگرام باشه، یک بار امتحان کنین؛ میتونین به مدت چند ساعت فرو برین در کانالها و مطالب مختلف و گسترده بعد سرتون بالا بیارین ببینین چندین موضوع مختلف شخم زدین!
از منظری دیگر، روزی است به منظور تشکر از خدمات اضطرای و اورژانس.

روزی است جهت تلاش و تمرکز در راستای توقف هزینه های عظیم این فاجعه ادامه‌دار.

مرگ‌های جاده ای و جراحت‌های آنها، حوادثی هستند ناگهانی، خشن و دارای اثرات و تبعات روحی روانی، که ماندگاری آن‌ها طولانی‌مدت و اغلب دائمی است. ​

همه ساله، میلیون ها نفر از مردم آسیب‌دیده و داغ‌دیده از اقصی نقاط جهان به میلیون ها بی شماری افزوده می‌شوند که از قبل رنج می‌برند. ​

آمار کشته ها واقعا بسیار عظیم است.

به طور مثال در سال 96 در ایران، 10 هزار و 749 نفر در محورهای برون شهری (3.1درصد افزایش نسبت به سال 95) جان باخته‌اند. دقت کنید این تنها آمار جانباختگان است نه آسیب دیدگان و مصدومان.

موضوع ناراحت کننده آن است که بسیاری از قربانیان جوان هستند و واکنش جوامع نسبت به مرگ و میر جاده ای و آسیب دیدگان، اغلب ناکافی، غیردلسوزانه و نامناسب است.

بنابراین در این روز، یادبود ویژه در نظر گرفته می‌شود تا شاید بتوان پاسخی عمومی به نیاز عظیم قربانیان تصادفات جاده‌ای یافت.

همچنین این روز یک ابزار مهم برای دولتمردان و کسانی شده‌است که برای جلوگیری از تصادفات یا واکنش به عواقب بعدی آن مسئول اند و فعالیت می‌کنند.

این روز فرصتی ارائه میدهد در راستای نشان دادن مقیاس بزرگ این فاجعه ادامه‌دار و ارائه راهکارهای عملیاتی به منظور کاهش تلفات جاده ای.

امروز نیز دکتر حریرچی، سخنگو وزارت بهداشت در خبرگزاری رسمی سازمان غذا و دارو خبر نا​خوشایندی را اعلام کرد : حدود ۱۲ سال بود که با وجود افزایش جمعیت و اتومبیل شاهد کاهش ‏مرگ و میر جاده‌ای بودیم، اما امسال با افزایش مرگ و میر و تعداد مصدومان مواجه شدیم.‏
تاریخچه :

این روز جهانی سابقه‌ای طولانی دارد،​ ​​​​از سال ۱۹۹۵، سازمان‌های حوادث جاده ای زیر چتر فدراسیون بین‌المللی قربانیان حوادث جاده‌ای (FEVR) برای اولین بار در اروپا این روز را با یکدیگر به عنوان روز یادبود گرامی داشتند، اما بسیار زود به عنوان یک روز جهانی، سازمان های غیردولتی از آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا به آن پیوستند.

از سال ۲۰۰۰، پاپ و دیگر رهبران مذهبی جهان، روز قربانیان حوادث جاده ای را در سراسر جهان در سومین یکشنبه نوامبر گرامی داشتند و آن را "روز جهانی" نامیدند.​ ​​​​​​

۱۰ سال بعد - در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۰۵ - توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان "روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای و خانواده‌هایشان" تصویب شد. ​
و اما کمپین :

آیا عاشق سفر کردن هستید ؟ بسته به صنعت، افق زمانی برنامه‌ریزی می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال در شرایط پویا و غیرایستا، در صنایع مبتنی بر تکنولوژی، برنامه‌ها باید به طور منظم بازبینی شوند. در صنایع دیگر،با فرض ثبات نسبی، اصول یک برنامه ممکن است برای بیش از دو یا سه سال ادامه داشته باشند. ​

شاید بیش از آنکه بدانیم برنامه ریزی بازاریابی چیست بهتر است بدانیم که برنامه ریزی بازاریابی چه چیزی نیست. من در اینجا در مورد این موضوع بیشتر توضیح داده ام.


3. برنامه‌سازی، تخصیص و بودجه‌بندی ​​​​​​(Programming, allocating, and budgeting)

تعیین اهداف کوتاه مدت و طرح‌های تفصیلی (معمولا یکبار در سال)، از جمله اینکه چگونه منابع به فعالیت‌های ضروری اختصاص داده خواهند شد. ​

وقتی صحبت از تخصیص منابع مطرح میشود بایستی دو موضوع در راستای تخصیص صحیح منابع در اولویت قرار گیرند. موضوع اول تفکر استراتژیک سازمان که در خصوص آن توضیح دادم و دیگری استفاده از دانش های به روز و کارا همچون تصمیم گیری چند شاخصه یا (MADM (Multiple Attribute Decision Making است که ابزارهایی همچون ابزارهای زیر جهت رتبه بندی به منظور تخصص و تصمیم گیری درست منابع به ما ارائه میدهند :این مطلب هم ممکن است برای شما مفید باشد.

    ARAS ( A new additive ratio assessment )
    MOORA ( The multi-objective optimization on the basis of ratio analysis )
    COPRAS ( Complex Proportional assessment )
    WASPAS ( Weighted aggregated sum product assessment )
    TOPSIS ( Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution)
    VIKOR ( ViseKriterijumska kompromisno rangiranje )
    PROMETHEE ( Preference Ranking method for Enrichment Evaluations )
    AHP ( Analytic Hierarchy Process )
    EDAS ( Evaluation based on Distance from Average Solution )
    DEMATEL ( Decision-Making Trial and. Evaluation Laboratory )


4. پیاده سازی (Implementation)

اجرا برنامه های مشخص شده در مرحله سوم در این فاز قرار گرفته است. اگر سنگ اندازی ها و درگیری های حاشیه ای درون سازمانی در اجرا را نادیده بگیریم در خصوص پیاده سازی و جاری سازی پیشنهاد میکنم کتاب فوق العاده دکتر مجتبی بلوکی را با عنوان کتاب "جاری سازی استراتژی : راهنمای پیاده سازی استراتژِی در عمل" را حتما مطالعه کنید ( میتوانید خلاصه کتاب را اینجا بخوانید)

5. نظارت و پایش (Monitoring and Auditing)

در این مرحله نتایج بدست آمده را در مقایسه با اهداف از پیش تعریف شده مقایسه کنید و در صورت نیاز برنامه های اصلاحی را اجرا و توسعه دهید.

وقتی صحبت از نظارت، سنجش و پایش میشود نیازمند معیار سنجش و ارزیابی نیز میباشم وقتی صحبت معیار سنجش میشود اولین چیزی در به ذهن میرسد KPI ها هستد اما KPI تنها معیار ارزیابی نیستند و معیار های دیگری نیز در این خصوص وجود دارند.


    KPI (Key Performance Indicators)
    CSF (Critical Success Factors)
    KRI (Key Risk Indicator)
    OKR (Objectives and Key Results)
    KRA (Key Result Area)

اگر میخواید به انواع معیار ارزیابی در زمینه های بازاریابی، فروش و که همواره در حال به روز رسانی میباشند دسترسی داشته باشید به این وب سایت مراجعه کنید که مرجع بسیار خوبی و رایگانی در این خصوص است.

همچنین از ابزار بسیار به روز، منعطف و کارا تحلیل پوششی داده ها :

DEA (Data Envelopment Analysis)

استفاده کنید. تحلیل پوششی داده‌ها یک ابزار مناسب و کارآمد می‌باشد که به عنوان یک روش غیر پارامتری به منظور محاسبه کارایی واحدهای تصمیم گیرنده استفاده می‌شود. دقت کنید این روش یک روش ناپارامتریک میباشد و از این لحاظ چقدر میتواند در خصوص ارزیابی های مورد نظر شما منعطف باشد.


6. آنالیز و تحقیق (Analysis and Research)

به منظور پشتیبانی از مراحل 1 تا 4 داده های ضروری را از داخل و خارج شرکت جمع آوری کنید.

مگر میشود صحبت از داده بشود ولی صحبت از داده کاوی نه ؟!

داده کاوی یا Data mining در واقع چشم سومی برای دیدن چیزاهایی است که به طور عادی و معمول قابل مشاهد و تحقیق نیستند.

داده کاوی یا Data mining که زیر مجموعه هوش مصنوعی قرار میگرد ابزارهای بسیار خوبی را برای دیدن چیزهای که لازم است بینیم به ما میدهد.

1. اگر به دنبال پیش بینی فروش، ارزش سهام و . . . یا گروهبندی مخاطبین و مشتریان خودهستید شبکه های عصبی مخصوصا شبکه عصبی ماشین بردار پشتیبان یا Support Vector Machine و یا نگاشت خود‌سازمان ده یا Self-Organizing Map را از دست ندهید. در این وب سایت فارسی اطلاعات خود را در خصوص شبکه های عصبی و کاربرد آن در صنعت خودتان به شدت افزایش دهید.

2. اگر به دنبال شناسایی الگوهای رفتار مصرف کننده، مخاطبین و مشتریان هستید کاوش الگوهای مکرر

یا Association Rule Mining را استفاده کنید.

3. اگر به دنبال تحلیل مشتریان و دسته بندی مشتریان بر اساس اطلاعات ذخیره شده و به دست آمده از آنها هستید، مدل LRFMP را به کار ببرید

LRFMP ( Length, Recency, Frequency, Monetary, Periodicity)

ورودی این مدل همانگونه که از اسم آن بر می آید، بر اساس چهار شاخص زیر است

طول ارتباط مشتری با سازمان، تازگی خرید، تعداد خرید، مبلغ خرید، دوره و تناوب خرید

خروجی این مدل به ما خواهد گفت که مشتریان فوق العاده و ویژه، مشتریان وفادار، مشتریان گذری، مشتریان در حال جدایی و ریزیشی، مشتریان جدید چه افراد یا چه شرکت هایی هستند و بر این اساس ت های فروش و بازاریابی بر اساس هر گروه از مشتریان قابل تغییر و تعریف است.
بخش دوم : ارتباط اجزای مختلف فرایند بازاریابی

معرفی اجزای مختلف بازاریابی و تلاش من برای اتصال آن به روش ها و تکنیک های رایج و به روز به اتمام رسید حال اجازه بدهید بر اساس نمودار ذیل ارتباط این اجزای مختلف را نمایش دهیمشاید زمان آن رسیده است کمی به گذشته بازگردیم. جان دوباره ای ببخشیم به وبلاگستان پارسی. قطعا اگر روزی بنا بر تولید و توسعه محتوا باشد، اولین گام های قدرتمند از میان همین پُست ها و وبلاگ ها برداشته خواهد شد.

همسو با جامعه جهانی و همچون مختصصین حقیقی، قلم و نوشتن را در راس امور قرار دهیم، چرا که قلم موثرترین ابزار اشتراک اندیشه و دانش است و حیات دانش تنها در گِروی ثبت و انتشار آن است.http://laptophelp.rozblog.com/

آیا ویرگول آمار تعداد مشاهده مطلبم را نشان می‌دهد؟
این موضوع یکی از مهمترین بخش‌های فعالیتی ویرگول است. ما مدتی است که در حال کار کردن بر روی این قابلیت هستیم و در آینده آن را معرفی خواهیم کرد. اما تا آن زمان بهتر است بدانید که آماری که ویرگول به شما ارائه می‌دهد مثل بقیه سرویس‌ها فقط محدود به تعداد بازدید مطلب نیست و آمار جامعی از هر مطلب و عکس العمل کاربران نسبت به آن را به شما ارائه خواهیم داد.

A way out علاوه بر سادگی  پر از خلاقیت و نو آوری هستش به گونه ای که بازی تکراری نمیشه و هر مرحله با مرحله دیگه چه در سبک بازی ، کارگردانی و زاویه دوربین فرق داره .

گیم پلی بازی در هر مرحله متفاوت هستش و از بازی هایی به شمار میاد که انتخاباتتون تو روند بازی تاثیر داره . درابتدا کنترل شخصیت ها یکم خشک هستش ولی بعد از چند دقیقه عادت میکنید .بازی به صورت کاملا تعاملی ساخته شده جوری که بدون یارتون بازی جولو نمیره و این یکی از نکاتی بود که لذت بازی روبرای من دوچندان کرد .

داستان بازی راجع به دو زندانی هستش که دشمن مشترک دارند و تصمیم به فرار میگیرند تا هر کدوم بتونن انتقام خودشون رو بگیرن . با این که این داستان رو ممکن هست بارها و بارها شنیده یا دیده باشیم ولی غافلگیری و گره های داستانی جالبی داره .

جای همچین بازی سرگرم کننده و لذت بخشی بین این همه شلوغی بازی های مالتی پلیر و بتل رویال و خالی بود .

این بازی ثابت کرده که هنوز هم سبک های خلاقانه ای میشه ابداع کرد فقط کافی کمی جسارت داشت و دل رو به دریا زد .قطعاً این تبلیغ در کانال های استفاده ,محتوای ,داشته ,مورد ,کرده ,موضوع ,داشته باشید ,استفاده نمایید ,کلیدی مورد ,استفاده کنید ,تیم، اعضا ,اجزای مختلف فرایند ,پرفسور بنسون شا منبع

مشخصات

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اصفهان چت , چت اصفهان,چت,اصفهان چت halinet.ir گردشگری بلاگ و روزمره ها فروشگاه اینترنتی httsk رخ موزیک فروشگاه اینترنتی شاپلود پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان برداشت از چو خواهی که نامت بماند نهان پاسخنامه جویا مجد هشتم نامه گرینگو شو به بهاره رهنما قطرهايزكول نمونه سوال علوگ فنون رابطه فیثاغورس نشتی گیری رادیات با زردچوبه مثل نویسی عاقل نکندتکیه به دیوارشکسته چوخواهی که نامت نماند نهان مکن نام نیک بزرگان نهان نگارش ششم انشا درمورد مبعث پیامبر